26 Ιαν 2011

"αν όλοι ήξεραν να παίζουν πιάν[ο]"

 
[κατασκευή που έγινε στο μάθημα της μουσικής για να κρατάμε ρυθμό, όταν τραγουδάμε το αγαπημένο μας ...ΑΝ!]

Θυμάστε και το βιβλίο "αν" της Sarah Perry;
Εδώ είναι το βιβλίο, όπως πρωτογράφτηκε: στα αγγλικά.
 

τάνγκραμ ?@!$#

μαθαίνουμε πώς παίζετε το κινέζικο παιχνίδι ΤΑΝΓΚΡΑΜ με τη βοήθεια άλλων σχολικών ιστολογίων (blogs), μ' ένα ΚΛΙΚ
Παίζουμε ηλεκτρονικό ΤΑΝΓΚΡΑΜ;

20 Ιαν 2011

εδώ Λιλιπούπολη!

Το «Εδώ Λιλιπούπολη» ήταν μια παιδική ραδιοφωνική σειρά που ξεκίνησε το 1976 και διήρκησε μέχρι το 1980. Η σειρά ακουγόταν στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, το οποίο ήταν την περίοδο εκείνη υπό τη διεύθυνση του Μάνου Χατζιδάκι.

12 Ιαν 2011

η μουσική στην αρχαία Ελλάδα

  
Έγχορδα: ΛΥΡ, ΦΟΡΜΙΓΞ, ΚΙΘΑΡΙΣ, ΒΑΡΒΙΤΟΣ, ΠΑΝΔΟΥΡΑ

 Πνευστά: ΑΥΛΟΣ & ΔΙΑΥΛΟΣ, ΣΥΡΙΓΞ, ΣΑΛΠΙΓΞ, ΚΟΧΥΛΙ
Κρουστά:  ΤΥΜΠΑΝΟ, ΚΡΟΤΑΛΑ, ΚΥΜΒΑΛΑ, ΣΕΙΣΤΡΟ

Κι έτσι περίπου πρέπει ν' ακουγόταν η μουσική τότε...


ΘΥΜΟΣΑΣΤΕ που λέγαμε για τις Μούσες -γλυπτά- που βρίσκονται στην πλατεία της Καρδίτσας;;
 Διαβάστε εδώ όλη την ιστορία τους...

ορχήστρα ...ποτηριού


νότες από ...το ποτήρι!
 

Beethoven Symphony No.5 (Mov.1)

[ακούστε την ίδια μουσική από μια συμφωνική ορχήστρα τώρα]

by Riccardo Muti, La Scala Philharmonic

10 Ιαν 2011

συντα-ρα-κτικές εξελίξεις!

Το συντακτικό είναι το μέρος εκείνο της γραμματικής που εξετάζει πώς γίνεται η τακτοποίηση στην κατάλληλη σειρά, των στοιχείων του λόγου. 
π.χ. πώς το άρθρο συνοδεύει κάποιο ουσιαστικό, πώς ένα επίθετο έχει ανάγκη από ουσιαστικό, πώς κάποιο επίρρημα συνοδεύει ένα ρήμα κλπ.

ΑΣΚΗΣΗ
Βρες στις παρακάτω προτάσεις το Υποκείμενο, το Ρήμα [Μεταβατικό ή Αμετάβατο] και το Αντικείμενο, όπου αυτό υπάρχει!

Η Κατερίνα χαίρεται.
Ο πατέρας θύμωσε.
Πολλά ζώα κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.
Η Βάσω τακτοποιεί τα ρούχα της.
Εσύ μου ζήτησες ένα μολύβι.
Οι εργαζόμενοι κάνουν απεργία.
Το "και" είναι συμπλεκτικός σύνδεσμος.
Το ότι απέτυχε στις εξετάσεις με στενοχώρησε.
Δεν επιτρέπεται να πετάμε σκουπίδια στην παραλία.
Φαίνεται ότι δε θα γυρίσουν νωρίς.
Μη μιλάτε δυνατά.
Ο Δημήτρης είναι στο δωμάτιό του. Διαβάζει τα αυριανά μαθήματά του.
Εγώ και η Μαρίνα θα πάμε την Κυριακή στο θέατρο.
Ο Γιάννης έκλεισε την πόρτα.
Η Δανάη τον παρακάλεσε.
Πρέπει να βοηθάμε τους άπορους.
Θέλω να μάθω το γιατί.
Ο Σπύρος μοιάζει σε μένα.
Κι εγώ θέλω να πάω μαζί τους.
Άνοιξε να μπω.
Ο μπογιατζής βάφει τους τοίχους.
Ο αέρας κόπασε.